Робота з батьками


Робота з батьками
Поради батькам щодо підготовки дітей до школи
·        Не залякуйте дітей школою, адже це призведе до небажання дитини йти туди. Особливо небезпечним це є стосовно боязких, невпевнених у собі дітей.
·        Виявляйте цікавість до індивідуальності дитини, її внутрішнього світу.
·        Суворість і доброзичливість у вихованні дітей повинні бути поміркованими.
·        Сприяйте добрим взаєминам вашої дитини з однолітками, адже за їх відсутності виникають напруженість і хвилювання, що призводить до появи відчуття неповноцінності, агресивності. У дитини може сформуватися негативне ставлення до дітей, до школи.
·        Головну увагу при формуванні невимушеності і спілкуванні з дорослими приділяйте сюжетно - рольовій грі (гра в школу, роль вчителя).
·        Для формування адекватного рівня спілкування і взаємодії дитини з однолітками використовуйте ігри, за правилами яких діти змушені узгоджувати власні дії для виконання спільного завдання.
·        Для формування внутрішньої позиції дитини, розвитку її адекватної оцінки та самооцінки, використовуйте режисерські ігри, у яких носіями ролей є іграшки (люльки, тварини). Дитина сама створює і реалізовує сюжет гри, одночасно виконуючи різні ролі.
·        Для формування навчальної діяльності застосовуйте дитяче експериментування, під час якого діти «відкривають» нові сторони та якості об’єктів, нові знання сприяють появі нових питань
·         
·         
·         
·        Робота з батьками
Батьки, чи готові ви до школи?
У дошкільному дитинстві відбувається інтенсивний розвиток усіх пізнавальних психологічних процесів, які в подальшому є першоосновою готовності дитини до школи, і найбільша роль у цей період у розвитку та становленні дитини належить батькам. Саме вони мають забезпечити своєму малюкові найбільш сприятливі умови для розвитку. Чим раніше відбувається така взаємодія батьків із дітьми, тим краще, але ніколи не пізно почати таку батьківську «роботу».
      Як можуть батьки допомогти дитині в підготовці до школи ?
        Окреслимо кілька конкретних порад, які хоча й не охоплять   
      цього багатогранного питання, але все ж таки допоможуть      
       дорослим.
1.     Для дитини ви – зразок мовлення, адже діти вчаться мови, наслідуючи, слухаючи, спостерігаючи. Ваша дитина обов’язково говоритиме так, як ви.
2.     Дитина успішніше засвоює мову в той момент, коли дорослі слухають її, спілкуються з нею, розмовляють. Виявляйте готовність слухати. Якщо роль слухача вас стомлює, якщо ви поспішаєте, не забувайте: терпіння, виявлене вами в дошкільний період, суттєво полегшить ваші проблеми в майбутньому.
3.     Приділяйте дитині якомога більше часу. Саме в дошкільні роки закладаються основи впевненості в особі та успішного мовного спілкування поза сім’єю. Від ступеня раннього мовного розвитку залежатиме подальший процес росту дитини в школі.
4.     Не забувайте, що мова та мовлення краще розвиваються в атмосфері спокою, безпеки та любові.
5.     Кожна дитина має свій темперамент, свої потреби, інтереси, симпатії та антипатії. Поважайте її неповторність!
6.     Ставте для себе та для дитину реальну мету. Ведіть і спрямовуйте її, але не підштовхуйте!
7.     Забезпечуйте дитині широкі можливості користування кожним із п’яти відчуттів: вона повинна бачити, слухати, торкати руками, куштувати на смак і відчувати різноманітні елементи навколишнього світу.
8.     Допомагайте дитині розвивати дрібну моторику мязів руки, щоб їй було легше опановувати письмо. Для цього необхідно багато вирізати, малювати, розфарбовувати, будувати, складати невеликі за розмірами деталі, зображення тощо.
9.     Забезпечуйте всі можливості та умови для повноцінної гри дитини. Гра – це провідна її діяльність, це її робота. Л. С. Виготський зазначив:  « Чим краще дитина грається, тим краще вона підготовлена до навчання в школі».
10.                       Допомагайте дитині засвоїти склад числа. Немає необхідності, щоб дитина могла механічно лічити до 100 і більше. Нехай вона лічить до 10 – 20, але їй необхідно розуміти і знати, з яких чисел можна скласти 5, а з яких – 7 тощо. Не є основою понятійного розуміння основ арифметики, а не механічного запам’ятовування.
11.                       Працюйте з дитиною над розвитком її памяті, уваги, мислення. Для цього в різних періодичних та інших виданнях для дітей сьогодні пропонується багато ігор, головоломок, задач у малюнках, лабіринтів.
12.                       Запровадьте для дитини вдома єдиний режим і дотримуйтеся його виконання обов’язково.
13.                       Дитина повинна мати вдома певне доручення і відповідати за результат його виконання.
14.                       Необхідною умовою емоційно – вольового розвитку дитини є спільність вимог до неї з боку усіх членів родини.
15.                       Не завищуйте і не занижуйте самооцінку дитини. Оцінюйте її результати адекватно і доводьте це до її відома.
Основні причини труднощів під час адаптації
1.     Психофізичні особливості:
слабкий тип нервової системи;
підвищена сенситивність;
надмірне збудження.
2.     Особливості розвитку:
несформованість  емоційно – вольової сфери;
слабка саморегуляція поведінки.
3.     Неправильні методи виховання в сімї :
виховання за типом – кумир у сім’ї;
несприйняття дитини;
батьківська вседозволеність.
     Для подолання труднощів адаптації дитини у школі ми починаємо працювати з майбутніми першокласниками заздалегідь.
1.    Визначення рівня готовності до навчання грамоти
    Чи знаєш ти літери? Назви їх (Літери написані на карточках і розкладені в алфавітному порядку).
    Прочитай слова.(Дім, дим, сир, сом, сік, кінь, кіт, мама, мак, малина,машина тощо). Поясни, що означають ці слова, або покажи їх на малюнках, зображенні предмети з цими назвами. Прочитай речення.( «Мама мила раму»). Про кого розповідається в цьому реченні? Прочитай текст або вірш.(3 – 4 простих речення, на зразок: «Ми йдемо до лісу. Там багато дерев. Під кущем зайчик».) Розкажи, про що прочитав? Розкажи за картинками казку або склади розповідь (4 – 5 сюжетних картинок, розташованих порядку.) Розкажи напамять віршик. Напиши друкованими літерами слова( кіт, кит, рак, бик, стіл, мама, тато).
2.    Визначення рівня готовності до навчання математики
Виявлення часових уявлень.( Що зараз ранок чи вечір? Що настає раніше ранок чи день).
Виявлення просторових уявлень.(Покажи праву руку. Хто сидить ліворуч від тебе? Що з цих предметів лежить посередині? Що висить зверху? Що лежить знизу?).
Порахуй пальці на руках. На якій руці їх більше?
Поклади на стіл стільки паличок, скільки кружечків на     малюнку.
Яких кружків більше? (Розкладіть п’ять великих червоних кружечків і сім маленьких синіх).
Продовж лічбу 1,2,3,….(Учитель визначає до скільки вміє лічити дитина).
Назви цифри на малюнках.
Скільки це копійок? (одна, дві, п’ять).
Розвяжи задачу.
У Сашка було 5 гривень. Він купив квиток на автобус за 2 гривні. Скільки грошей у нього залишилося?
Назви фігури( перед дитиною викладіть вирізані з картону круг, прямокутник, квадрат, трикутник).
Склади прямокутник із двох трикутників.
3.    Виявлення уявлень про навколишній світ
Як називається країна, у якій ми живемо?
Назви місто, у якому ти живеш.
Етапи батьківських зборів

1
Вступне слово вчителя
Привітання, ознайомлення з планом роботи, створення позитивного настрою
5  хв
2
Аналіз навчальних досягнень, повідомлення щодо вимог Програми (для батьків першокласників)
Короткий огляд «Програм загальноосвітньої школи». Перегляд зошитів для контрольних робіт; аналіз засвоєного матеріалу ( без імен); обговорення отриманих оцінок за роботу; аналіз ведення учнями щоденників і робочих зошитів; виступи вчителів-предметників; ознайомлення з результатами предметних тижнів,олімпіад, конкурсів тощо.
10-20
хв
3
Психолого-педагогічна просвіта
Доведення до відома батьків результатів психолого-педагогічного діагностування; аналіз проблем; ознайомлення зі способами корекції; висвітлення першочергових аспектів виховання; підвищення рівня психолого-педагогічної компетентності батьків; ознайомлення з новинками педагогічної літератури; виступи фахівців (лікар,психолог,соціальний педагог…); ознайомлення із здоров’язбережувальними технологіями тощо.
10-20
хв
4
Обговорення організаційних питань
Обирання батьківської трійки та доведення до відома батьків її прав та обов’язків; обговорення проведення свят, екскурсій, новин, позакласних і позашкільних заходів; ознайомлення зі статутом навчального закладу, режимом школи; звітні виступи батьківської трійки; пропозиції з придбання додаткових навчальних посібників, наочності, роздавального матеріалу; забезпечення функціонування класу і школи; організація додаткових освітніх послуг та ін..
5-10
хв
5
Заключне слово вчителя
Подяка за співпрацю; обговорення результативності зборів; підбиття підсумків, тощо.
5 хв
6
Індивідуальні бесіди з батьками
Індивідуальні бесіди за проблемами окремих учнів, які мають деструктивні прояви поведінки, недостатній рівень успішності, соціально-комунікативні проблеми; розв’язання особистих питань.

7
Заповнення Протоколу батьківських зборів
Під час кожних батьківських зборів представник батьківської трійки веде протокол ( за певною формою), що підписують батьки класу та надають адміністрації навчального закладу.

Назви свою адресу.
Як звуть твоїх батьків, бабусь, дідусів?
Де працюють твої мама і тато?
Яка зараз пора року? Яка пора року буде коли ти підеш до школи?
4.    Визначення ставлення до школи
Чи відвідуєш ти дитячий садок?
Що тобі подобається у дитячому садку, а що не подобається?






Робота з батьками

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ БАТЬКІВССЬКИХ ЗБОРІВ

Будь-які батьківські збори мають певну структуру.
Батьківські збори

Профілактика наркоманії та токсикоманії поміж молодших школярів
Мета: проінформувати батьків про вплив наркотиків та токсичних речовин на здоровя дітей, дати рекомендації батькам щодо запобігання шкідливих звичок.
ХІД ЗБОРІВ
1.     Організаційна частина
2.     Міні – лекція для батьків
Наркотики – це речовини, що спричиняють отруєння організму. Але дитина цього не знає, адже вживаючи наркотичну речовину, вона отримує насолоду. Наркотики призводять до психологічної та фізичної залежності. Якщо наркоман своєчасно не отримує наркотик, то у нього виникають тяжкі психічні та фізичні розлади, і він ладен вчинити будь-що, аби отримати дозу наркотику.
Унаслідок вживання наркотиків виникає захворювання – наркоманія, що призводить організм до глибокого виснаження і порушує всі життєві функції. Наркоманія – велика біда, від якої важко звільнитися.
Для цього потрібне спеціальне і довготривале лікування.
З-поміж молодших школярів останнім часом трапляються випадки токсикоманії – вдихання випарів токсичних речовин ( препаратів побутової хімії). Токсикомани досягають сп’яніння, вдихаючи різкі запахи токсичних речовин. Вони потрапляють у кров, що переносить їх у головний мозок. Ця звичка дуже шкідлива для дорослих і зовсім недопустима для дітей, тому що гинуть клітини головного мозку, руйнуються печінка і нирки, пригнічується дихання, що може призвести до смерті.
Здебільшого школярі вперше дізнаються про дію наркотичних і токсичних речовин з цікавості, заради «експерименту». Вони вживають речовини, намагаючись самоствердитися між оточуючих, проявити «дорослість» і самостійність, або стати членом однієї з компаній чи то однолітків, чи старших за віком. Іноді вживання цих речовин є протестом проти тиснення дорослих або відбувається під дією комплексів факторів: несприятливі сімейні обставини, психофізіологічні особливості, невміння використовувати вільний час тощо.
Ознаки вживання токсичних речовин і наркотиків
1.     Зовнішні:
·        блідість шкіри;
·        розширення або звуження зіниць;
·        почервонілі або мутні очі;
·        повільне мовлення;
·        схуднення, утрата апетиту;
·        хронічний кашель;
·        погана координація рухів (похитування, спотикання).
2.     Очевидні:
·        сліди уколів;
·        папірці, згорнуті трубочкою;
·        маленькі ложечки;
·        капсули, пляшечки або пивні банки.
3.     Зміна поведінки:
·        байдужість до всього;
·        утеча з дому і прогулювання уроків;
·        погіршення памяті ;
·        безсоння;
·        неможливість зосередитися;
·        швидка зміна настрою;
·        підвищена втомленість, яка змінюється енергійністю;
·        низька успішність у школі;
·        уникнення спілкування з домашніми.
Рекомендації батькам.
Не панікуйте. Навіть, якщо ви почули підозрілий запах або помітили на руці слід від уколу, то це не означає, що дитина неминуче стане наркоманом. Часто дітей примушують вжити наркотик. Найважливіше: намагайтеся з перших хвилин стати для дитини не ворогом, а союзником, який допоможе упоратися з бідою.
Збережіть довіру. Ваш особистий страх може змусити вас кричати, погрожувати, залякувати. А це відштовхне дитину, змусить її замкнутися в собі. Не поспішайте робити висновки. Значно результативніше буде, якщо ви поговорите з дитиною, як з дорослим. Особливо цінним буде те, якщо ви розповісте про свою першу спробу вжити алкоголь чи наркотик. Навіщо ви тоді робили це? Почуватися дорослим, бути прийнятим у нову компанію чи бажали відчути щось нове? Можливо, наркотик для дитини – це спосіб самоствердження, переживання особистої драми або заповнення пустоти життя.
Проявіть підтримку. «Мені не подобається, що ти зараз зробив, але все ж я дуже люблю тебе» - ось основна думка, яку повинна зрозуміти дитина. Малюк повинен відчути: щоб з ним не трапилося, він зможе з вами відкрито поговорити про це. Заохочуйте інтереси і захоплення, що повинні стати альтернативою наркотику, цікавтесь друзями дитини, запрошуйте їх до себе додому. І найголовніше – найкраще на дитину вплине особистий приклад.
Будьте впевнені: діти бачать, як ви можете впоратися чи ні з особистою залежністю (куріння, алкоголь, ліки та ін.), нехай,навіть, не такими небезпечними як наркотик.
Зверніться до лікаря. Якщо ви переконалися, що дитина не може самостійно відмовитися від наркотику, а ви не в змозі допомогти, зверніться до спеціаліста. Не обов’язково зразу відвідувати нарколога. Якщо в дитини ще не сформувалася стійка залежність від наркотику, краще почати з психолога або з психотерапевта. Якщо в дитини є стійка залежність, то одразу звертайтесь до нарколога. Порадьтеся з лікарями, оберіть того лікаря і той метод лікування, що викликає у вас довіру. Пам’ятайте: щоб лікування було ефективним, потрібне щире бажання цього самої дитини. Подолати наркотичну залежність складно, тому ви повинні бути готові до всього заради здоровя вашої дитини.
3.Ухвалення рішень батьківських зборів
·        цікавитися шкільним життям дитини, її успіхами у навчанні;
·        контролювати і допомагати дитині виконувати домашні завдання, заохочувати до здобуття кращих успіхів;
·        присвятити свій вільний час своїй дитині;
·        спонукати дитину до занять спортом;
·        зосередитися на середовищі своєї дитини.
4.Обмін думками батьків і цієї проблеми
ПАМЯТКА
·        Завжди любіть свою дитину такою, якою вона є.
·        Не панікуйте в складних життєвих ситуаціях.
·        Зберігайте до дитини довіру.
·        Не робіть поспішних висновків.
·        Проявляйте підтримку.
·                 Будьте не лише для своєї дитини батьками, а й другом.
·                 Залишайтесь для своїх дітей гідним прикладом.
·                 За підтримкою звертайтеся до лікаря чи психолога.









Батьківські збори
Користь та шкідливість технічних засобів для здоровя дитини
МЕТА: ознайомити батьків із корисним та шкідливим впливом технічних засобів ( комп’ютера чи телебачення) на здоров’я школяра; обговорити правила користування технічними засобами, що найменше шкодять здоров’ю дитині.
ХІД ЗБОРІВ
I.  Організаційний момент
II.  Лекція
Сьогодні комп’ютер та телевізор є доступними і дорослим, і дітям. Водночас виникає питання: корисно чи шкідливо для дітей сидіння за комп’ютером і перед телевізором?
1.              Комп’ютер
Почнемо з позитиву. Комп’ютерні ігри розвивають у дитини швидкість реакції, пам'ять, увагу. Для того щоб грати в комп’ютерну гру, дитині необхідні посидючість і спритність. За допомогою ігор розвиваються логічне мислення, дрібна моторика рук, зорово – моторна координація. Виконуючи ігрові завдання, дитина вчиться аналітично мислити в нестандартній ситуації, класифікувати та узагальнювати поняття, прагнути до поставленої мети. Діти, які легко орієнтуються у комп’ютері, у житті почуваються впевненіше, легше пристосовуються до різних ситуацій.
Часто саме комп’ютер допомагає дитині навчитися читати, лічити, розв’язувати задачі, долати ті труднощі, що виникли під час занять у школі чи вдома.
А тепер негатив. Чим шкодить комп’ютер ?
Якщо не дотримувати режим – не обмежувати час ігор за комп’ютером, то він перетвориться на ворога здоровю дитини. По – перше, занадто тривале знаходження перед монітором комп’ютера може призвести до зниження зору. По – друге, виникнення комп’ютерної залежності, дитина весь свій вільний час проводить за комп’ютером, а це негативно впливає на психіку дитини. Час, який малюк проводить за комп’ютером, ви повинні обмежити ( 1,5 – 2 год на день ) і суворо контролювати.
Особливо захоплюються комп’ютерними іграми діти з низькою самооцінкою, які погано вчаться в школі, відчувають труднощі в спілкуванні з однолітками. Поринаючи у світ фантазії та гри, у дитини виникає враження власної могутності: натискаючи кнопку, вона знищує десятки ворогів і досягає нереальних успіхів. Насправді дитина не вміє нічого: ані дати здачі кривдникові, ані залізти на дерево, ані підтягнутися на турніку, ані захопити однокласників грою.
Сучасні діти випереджують в інтелектуальному розвитку однолітків семирічної давнини, але водночас батьки все частіше забувають про їх емоційний та фізичний розвиток. Адже ці сторони розвитку значно важливіші за інтелектуальний розвиток дитини. Діти вміють читати, знають англійські слова, але погано бігають і всього бояться. Саме тому до комп’ютерних ігор потрібно ставитися обережно.
РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ
·        Обмежте час, протягом якого дитина сидить за комп’ютером ( не більше двох годин на день ).
·        Ретельно добирайте комп’ютерні ігри, спочатку спробуйте «пройти їх самі». Ігри повинні відповідати за віком.
·        Не купуйте ігри, у яких є агресія, насильство, а лише ті ігри, що розвиватимуть дитину і виховуватимуть доброту, чесність, справедливість.
·        Поясніть дитині, що комп’ютер слід використовувати не для гри, а заради справи.
·        Не встановлюйте комп’ютер у дитячій кімнаті, адже це призведе до безконтрольного його використання.
·        Щоб комп’ютер не «затягнув» дитину, наповнюйте життя дитини різними розвагами та гарними враженнями.
2.Телевізор
Перегляд телепередач, мультиків та дитячих кінофільмів також мають переваги та недоліки. Раніше всі мультфільми та кінофільми зазнавали спеціальної перевірки, щоб не завдавати шкоди психічному стану дитині. Сьогодні цензорами повинні стати батьки. Діти все, що побачили на екрані, намагаються реалізувати у житті. Тому жодного насильства, зла, вбивств, війни, жорстокості дитина не повинна бачити. Усі мультфільми, що купують батьки, повинні бути якісно озвученні, емоційними, зрозумілими, повчальними і бажано музичними.
Час, що дитина проводить біля телевізора, повинен бути суворо обмежений, інакше виникне залежність, що замінить решту інтересів дитини. Через кожні 20-30 хв потрібно робити перерву, щоб відпочили очі. А якщо дитина має проблеми із зором, то перегляд має бути ще коротшим. Дитина має сидіти перед екраном телевізора на відстані не ближче ніж 2-2,5 м, зображення має бути чітким і якісним.
РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ
·                   Перш ніж пропонувати дитині мультфільм чи кінофільм, перегляньте його самі з погляду корисності, якості та відповідності до віку.
·        Обмежте час перегляду.
·        Обговорюйте з дитиною те, що вона побачила на екрані.
·        Дотримуйте і контролюйте санітарно – гігієнічні вимоги до перегляду телепередач.
Обговорення та ухвалення рішень зборів
1.    Не дозволяйте дітям сидіти за комп’ютером і телевізором понад дві години.
2.    Грати в якісні та корисні комп’ютерні ігри, переглядати цікаві, повчальні, розважальні телепередачі, що є змістовними.
3.    Дотримувати санітарно – гігієнічні вимоги під час перегляду телепередач та працюючи з комп’ютером.
4.    Обговорювати з дітьми побачене на телеканалі.
Памятка батькам
·       Контролюйте час, проведений дитиною за комп’ютером та телевізором.
·       Ретельно добирайте дитині комп’ютерні ігри та телепрограми за відповідність до віку, за якістю до корисністю, без агресії та насилля.
·       Урізноманітнюйте вільний час дитини не лише іграми за комп’ютером, а й іншими розвагами: малюванням, ліпленням, конструюванням, складанням пазлів, настільними іграми та іграми на свіжому повітрі.
·       Обов’язково дотримуйте і контролюйте санітарно – гігієнічні вимоги під час перегляду телепередач.











Інтерактивна міні-лекція

« ЩО ТАКЕ КУЛЬТУРА ЗДОРОВЯ? »
Мета: надати батькам інформацію про культуру здоровя і про фактори, що впливають на здоровя.

Експрес – анкета
Від чого залежить наше здоровя? Визначте у відсотках (%)
Спадковість

Рівень медицини

Екологія

Спосіб  життя

Інше (зазначте)


Фактори, що впливають на здоров’я

За даними ВООЗ, спосіб життя є визначальним чинником нашого здоров’я ( 50%). Тому від того, яким буде рівень культури здоровя наших дітей, який спосіб життя вони вестимуть, залежить їх здоровя.




ТЕСТ
ЧИ ГАРНИЙ ВИ БАТЬКО,МАТИ
1.      Чи відповідаєте ви дитині: «Виростеш – зрозумієш » ?
·         Так – 0;
·         Інколи – 2;
·         Ні – 5.
2.      Ви читаєте книги про виховання?
·         Так – 4;
·         Інколи – 2;
·         Ні – 0.
3.      Чи прагнете ви пояснити причини своїх заборон?
·         Так – 0;
·         Інколи – 2 ;
·         Ні – 5.
4.      Чи вважаєте ви, що фізичне покарання не завдає шкоди?
·         Так – 0;
·         Інколи – 2;
·         Ні – 5.
5.      Чи можуть діти мати свої таємниці?
·         Так – 3;
·         Інколи –2 ;
·         Ні – 0.
6.      Чи даєте ви дитині можливість розвивати віру у власні сили і самостійність?
·         Так – 5;
·         Інколи –1;
·         Ні – 0.
7.      Чи радієте ви успіхам дитини, навіть якщо бачити її недоліки?
·         Так – 3;
·         Інколи – 2;
·         Ні – 0.
8.      Чи можете ви залишатися спокійними, якщо ваша дитина сердиться?
·         Так – 5;
·         Інколи – 0 ;
·         Ні – 0.
9.      Чи можете ви наказати так, щоб вимога була виконана негайно?
·         Так – 5;
·         Інколи – 0 ;
·         Ні – 0.
10.  Чи можете відірватися від термінової роботи або цікавої книги, якщо дитина просить у вас поради або допомоги?
·        Так – 5;
·        Інколи – 2;
·        Ні – 0.
КЛЮЧ ДО ТЕСТУ:
Менше ніж 10 балів. Ми співчуваємо вашим дітям.
10- 25 балів. Ви не послідовні у своїх справах, занадто часто робите «інколи» те, що потрібно робити завжди.
25 – 40 балів. Ви у багатьох випадках гарний батько і мати, але ваші діти не завжди почуваються з вами добре.
Більше ніж 40 балів. Ви – ідеальний батько і мати, хоча у нас виникає сумнів щодо відвертості ваших відповідей.






ТЕСТ
ЯК  ХАРЧУЄТЬСЯ  ВАША  РОДИНА?
1.     Ваш сніданок найчастіше – це:
·        Вівсяна каша – 4
·        Сир із сметаною, кефір, молоко – 3
·        Бутерброди з чаєм – 2
·        Чашечка кави – 1
2.     Скільки разів на тиждень ви їсте овочі та фрукти?
·        Щодня -  4
·        Приблизно через день – 3
·        Двічі на тиждень – 2
·        Рідко – 1
3.     Їжа, що найчастіше знаходиться на вашому столі, - це:
·        Овочевий салат – 4
·        Риба – 3
·        Тістечка, шоколад, цукерки – 2
·        Котлети з макаронами – 1
4.     Ви вивчаєте склад продуктів на упаковці, перш ніж купити їх?
·        Обов’язково – 4
·        Тільки якщо купую щось незнайоме – 3
·        Рідко – 2
·        Ніколи не вивчаю – 1
5.     Ви часто вживаєте рис, гречку, пшоно, горох, квасолю?
·        Практично щодня – 4
·        Декілька разів на тиждень – 3
·        Раз на тиждень – 2
·        Ми їх майже не їмо – 1
6.     Чому ви віддаєте перевагу, щоб перекусити?
·        Фруктам – 4
·        Куразі, чорносливу – 3
·        Здобній випічці – 2
·        Чіпсами, сухариками – 1
7.     Які напої стоять у вашому холодильнику?
·        Мінеральна вода – 4
·        Натуральний сік – 3
·        Фруктовий нектар, квас – 2
·        Фанта, пепсі, кола – 1
8.     Наскільки часто ви вживаєте солодощі ?
·        Дуже рідко – 4
·        Раз на тиждень – 3
·        Через день – 2
·        Щодня – 1

9.     Які з цих продуктів найчастіше є у вашому раціоні?
·        Риба – 4
·        Курка, індичка – 3
·        Яловичина, баранина – 2
·        Свинина, сало – 1
10.           Як часто у вашій родині вживають алкогольні напої?
·        У свята – 4
·        Трохи вина у вихідні – 3
·        Пють пиво через день – 2
·        П'ють алкоголь щодня – 1.
КЛЮЧ ДО ТЕСТУ:
1-10 БАЛІВ. Терміново змініть звички, інакше у ваших близьких можуть зявитися проблеми зі здоровям. Відмовтеся від жирного, борошняного, солодощів і алкоголю. Введіть у раціон якомога більше овочів, фруктів, соків, мінеральної води. Результати вас здивують!
11- 20 БАЛІВ. Ви і ваші близькі не замислюєтеся над питаннями харчування, їсте те, що є попідруч. Спочатку замініть м'ясо на рибу, солодощі на сухофрукти, бутерброди на сир і каші, - і у вашій родині всі почуватимуться значно бадьоріше й енергійніше.
21- 30 БАЛІВ. Ви намагаєтеся дотримуватися правильного харчування. Почніть суворіше стежити за складом продуктів, що ви купуєте, відмовтеся від тих, які містять консерванти та харчові добавки.
31- 40 балів. Відмінний результат! У вашій родині дотримуються принципів здорового харчування. Так тримати!







ТЕСТ ДЛЯ БАТЬКЫВ
1.  Чи вважаєте ви необхідною умовою успішності вашої дитини дотримання нею режиму дня?
·        Так
·        Ні.
2.     Ваша дитина сама прокидається зранку?
·        Так
·        Ні.
3.     Дитина йде до школи із задоволенням?
·        Так
·        Ні.
4.     Ви загартовуєте свою дитину?
·        Так
·          Ні.
5.     Ваша дитина робить зарядку?
·        Так
·        Ні
6.     Ваша дитини із задоволенням читає книжки замість перегляду телевізора?
·        Так
·        Ні
7.     Ваша дитина достатньо гуляє на свіжому повітрі?
·        Так
·        Ні
8.     Ваша дитина сама робить уроки?
·        Так
·        Ні
9.     Ваша дитина вміє організувати свій вільний час?
·        Так
·        Ні
10.           Чи є ви для дитини прикладом у питанні дотримання режиму дня?
·        Так
·        Ні

КЛЮЧ ДО ТЕСТУ
10 ТАК – ви чудові батьки, але слід подумати про передавання батьківського досвіду іншим батькам.
6 – 9 ТАК – добре, але не забувайте про власний приклад. Пам’ятайте: діти – це наше віддзеркалення!
2 – 6 ТАК – у вашій родині є дуже спокус для дитини, що позбавляє її можливості організувати себе.
0 – 1 ТАК – поспілкуйтеся із тими ,хто набрав 10 так. Вони порадять вам, 


  ТЕСТ
« МІРА ТУРБОТИ БАТЬКІВ ПРО ДИТИНУ »
Маєте 15 тверджень. Може здатися, що не всі вони стосуються виховання. Навпроти кожної фрази поставте бал, що відповідає вашому судженню з певного питання. Користуйтеся такою шкалою:
1 – категорично не згоден;
2 – я не поспішав би з цим погодитися;
3 – це, мабуть, правильно;
4 – правильно, я вважаю, що це саме так.
-         Батьки повинні передбачити всі проблеми, з якими може зіткнутися дитина, щоб допомогти їх їй подолати.
-         Для хорошої матері досить спілкування лише з власною сімєю.
-         Маленьку дитину завжди слід міцно тримати під час миття, щоб вона не впала і не забилася.
-         Коли дитина робить те, що зобов’язана, то перебуває на правильному шляху і завдяки цьому завжди буде щасливою.
-         Добре, якщо дитина займається спортом. Але спортивними єдиноборствами їй займатися не слід, оскільки це загрожує фізичним каліцтвом та порушеннями психіки.
-         Виховання – це важка праця.
-         У дитини не повинно бути таємниць від батьків.
-         Якщо мати не може впоратися зі своїми обов’язками стосовно дітей, то це швидше за все означає, що батько погано виконує свої обов’язки з утримання сімї .
-         Материнська любов не може бути надмірною: любовю дитину не зіпсуєш.
-         Батьки повинні захищати дитину від негативних сторін життя.
-         Не слід привчати дитину до рутини хатньої роботи, щоб вона знецікавилася до будь – якої роботи.
-         Якби мати не керувала будинком, чоловіком і дітьми, все відбувалося б менш організовано.
-         За сімейним столом найкращі шматочки має отримувати дитина.
-         Найкращий захист від інфекційних захворювань – обмеження контактів з оточуючими.
-         Батьки повинні активно впливати на те, кого з однолітків дитина обирає собі за друзів.
КЛЮЧ ДО ТЕСТУ
МАЄТЕ ПОНАД 40 БАЛІВ, швидше за все, вашу родину можна назвати дитиноцентриською, тобто інтереси дитини – головний мотив вашої поведінки. Така позиція схвальна, однак у вас вона дещо загострена. Це виражається в тому, що психологи називають надмірною опікою. У подібних родинах дорослі все вирішують за дитину, прагнуть у різні способи відгородити її від справжніх і уявних небезпек, змушують дотримуватися всіх своїх вимог, суджень, настроїв. Зрештою у дитини формується пасивна залежність від батьків, що в міру дорослішання все більше перешкоджає особистісному зростанню. Вам слід було б більше довіряти своїй дитині, вірити в неї, дослухатися до її власних інтересів. Адже правильно говорять: «Виховувати дітей означає вчити їх обходитися без нас».
ВІД 25 ДО 40 БАЛІВ. Вашій дитині не загрожує стати розпущеною або розпещеною, оскільки ви приділяєте їй достатню, але не надмірну увагу. Намагайтеся зберегти цей рівень взаємин.
МАЄТЕ МЕНШЕ 25 БАЛІВ. Ви вочевидь недооцінюєте себе  як вихователя, занадто покладаєтеся на випадок і сприятливий збіг обставин. Проблеми в ділових і подружніх стосунках часто відволікають вашу увагу від дитини, а вона має право очікувати від вас більшої участі і турботи.



  
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ЗУСТРІЧЕЙ З БАТЬКАМИ
Батьківські зустрічі – це нестандартна форма роботи з батьками, успішне втілення якої передбачає дотримання таких правил.
Чіткіше формулювання мети не лише заходу, але й кожної його частини, що використовують під час зустрічі. Такий підхід надасть можливість отримати кінцевий результат застосованого методу.
СТВОРЕННЯ ПОЗИТИВНОЇ АТМОСФЕРИ. Батьки і вчителі під час таких зустрічей є рівноправними партнерами. Позиції « вчителя» й « учнів» можуть належати як самим батькам, так і вчителеві. Головне завдання вчителя – створити такі умови, під час яких батьки зможуть відкрито обмірковувати й обговорювати порушені теми.
ВИКОРИСТАННЯ РІЗНОМАНІТНИХ ФОРМ І МЕТОДІВ АКТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ З БАТЬКАМИ. Кожна зустріч має бути несхожа на попередню. Для успішного їх проведення педагог повинен мати банк вправ для урізноманітнення такої роботи; пам’ятати, що теоретична частина має бути стислою і конкретною. Головне – через практичні вправи знайти шляхи розв’язання порушених проблем.
СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ. Батьки є рівноправними учасниками навчально – виховного процесу, партнерами педагогічних працівників навчального закладу, тому під час зустрічей мають відчувати важливість свого «голосу». Кожна думка батьків – важлива і цінна.
ДОБРОВІЛЬНА УЧАСТЬ БАТЬКІВ. Зустрічі мають бути бажаними, а не примусовими, тому під час обрання теми зустрічі учитель повинен ураховувати нагальні питання сьогодення у житті дитини.
КІЛЬКІСТЬ – це не завжди якість. Запропонована тема не всім батькам потрібна і цікава, тому не варто вимагати стовідсоткової їх присутності. Головне запросити тих, для кого вона буде корисною. Бажана кількість присутніх – не більше ніж 18 осіб.
ДОТРИМАННЯ ЧАСУ. Педагог під час підготовки до зустрічей повинен чітко розуміти ліміт часу на заплановані вправи, уміти « стримувати» батьків, координувати їхні дії, бути фасілітатором (керівником) спілкування. Рекомендований час проведення зустрічей – 1 год 30 хв.

ОБОВЯЗКОВА РЕФЛЕКСІЯ кожної зустрічі та налаштування на нову.

Немає коментарів:

Дописати коментар