«Доторкнутись словом до серця».
Мета: Формувати розуміння того,що українськф
мова – наш скарб ,без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Ознайомити дітей з
українськими обрядами і звичаями. Пробудити почуття національної гідності.
Виховувати любов до рідної мови, рідного краю,
його традицій, почуття
поваги до всього свого, українського,
бажання розмовляти рідною мовою.
Обладнання:Вишивані рушники , хліб, калина,
малюнки герба , прапора України, портрет Т.Г. Шевченка, плакати
« Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема»,
презентація «Історія нашої мови».
Форма проведення: мовознавчий турнір.
Хід заходу.
(Виходять ведучі – хлопчик і дівчинка в українських
костюмах з хлібом і сіллю на вишитому рушникові).
Дівчинка
Добрий день вам ,добрі люди!
Хай вам щастя – доля буде,
Не на день і не на рік,
А на довгий – довгий вік.
Хлопчик.
Гостей дорогих ми вітаємо щиро,
Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром,
Для людей відкрита хата наша біла,
Тільки б жодна кривда в неї не забігла.
Ведуча 1: Шановні діти , вчителі, гості, запрошуємо вас
до нашої господи хліб та сіль, на слово щире, на бесіду
мудру, на свято української мови.
Ведуча 2:Батьківщина починається з батька і матері,
з оселі , де ви вперше побачили світ,з мови, якою
розмовляють ваші батьки, з подвір’я, по якому ви бігали,
з села чи міста, з України, де ви народилися.
А Україна - це наша Батьківщина. У нашій світлиці
сьогодні тепло і світло, тож давайте поговоримо
про нашу рідну мову.
Ведуча 1: 9 листопада – День української писемності та мови.
Це свято вшановує вся наша держава. Сьогодні ми зібрались,
щоб вшанувати нашу рідну мову,
бо вона – життя духовного
основа.
Учень: Мова ! Українська мова, -
Вона співуча, лагідна, дзвінка…
Мова ! Українська мова –
Єдина, рідна й дорога така.
Учень: О місячне сяйво і спів солов’я,
Півонії, мальви, жоржини!
Моря брилі антів – це мова моя,
Це – мова моєї Вкраїни.
Ведуча 2: Наша мова прекрасна, бо писалась людьми із
гарячими серцями: Л.Українкою, М.Рильським, П.Тичиною,
В.Симоненком, Т.Шевченком, І.Фран –ком та багатьма іншими
митцями. Вони всі прагнули, щоб мова огорнула всю Україну.
Ведуча 1:Сьогодні ми вшановуємо нашу рідну українську
мову та проведемо свято,приурочене до Дня української мови та писемності.
Учень: Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
Учень: Вся історія народу - в мові,
Мова – душа народу.
Позбавити народ рідної мови –
Це означає вбити народ.
Учень: Зневажати мову мамину – біда,
Котра пустими зробить наші душі,
І ми нащадкам з можем передать
Лиш те, що корені калині сушить.
Учень: О, не згуби свого народу,
Безсмертна мово, рідна і терпка.
Ти є душа співучого народу,
Що був і є,і буде у віках.
(Виконання учнями пісні «Будем козаками» . Слова та музика А.Загрудного.)
Учень: Яка ж багата рідна мова!
Увесь чарівний світ у ній!
Вон Барвиста і чудова,
І нищити її не смії!
Учень: Вона про все тобі розкаже,
Чарівних слів тебе навчить,
Як правильно у світі жить.
Учень: В ній стільки слів, що не збагнути!
І приказок, і порівнянь.
А мову знаючи, здобути.
Ти зможеш просто безліч знань.
Учень: У полі калина, у полі калина
Хорошенько цвіте.
Ой роде наш красний, роде наш прекраснй,
Не цураймося, признаваймося,
Бо багато нас є.
(Виконання учнями української народної пісні «Ойє в лузі калина»)
Ведуча 1 :Найбільше Людей розмовляє китайською мовою,
друге місце посідає англійська мова, третє – російська,
а далі – мова хінді (Індія) та Іспанська. Українська мова
посідає почесне 14 місце, оскільки нею говорять близько
50 мільйонів людей.
Ведуча 2: Для кожного народу своя мова – найкраща,
але ніхто не заперечувати - ме, що українська мова за
милозвучністю і співучі стю – одна з найкращих.
Учень: Ти постаєш в ясній обнові,
Як пісня, линеш, рідне слово.
Ти наше диво калинове,
Кохана материнська мово!
Учень: Несеш барвінь гарячу, яру
В небесну синь пташиним граєм
І, спивши там від сонця жару,
Зеленим дихаєш розмаєм.
Учень: Мово ж моя, мово,
Мово України,
Ти моя казкова
Пісня солов’їна.
Учень: Розцвітай під небом
Проліском прекрасним,
А любов до тебе
В серденьку не згасне.
Учень: Тепло! Як сонячна днина
Добра, неначе весна.
Мова віків України.
Казка її чарівна.
(Виконання учнями пісні «Українська мова».Слова і музика Ю. Михайленко).
Учень: . Як би тобі доню,в світі не було,
Не скупись ніколи, людям на добро,
Бо і так доволі хтось на віяв зла,
І холонуть душі, наші без тепла.
Учень: Забувають діти мову матерів,
Глянь, від того болю світ аж посірів.
Стогне від розлуки зранена земля,
І сивіти стала матінка-земляю.
Учень: Доня моя доню, синьокрила зірка,
У житті буває солодко і гірко,
Якби твої очі
Не чини ніколи Батьківщині зради,
Не ламай у лузі гілку калинову.
Сиротою станеш,як забудеш мову.
Ведуча 1: Українська мова багата не тільки в піснях, а й у побуті.
Хто з вас не був в українській хаті? Кругом вишивки,
скатертини, серветки і рушники.
Учень: Хто ти, дівчинко маленька?
Учень: Доня я Вкраїни – неньки.
Українкою зовуся
Й тою назвою горжуся.
Учень: А почім тебе впізнаю?
Учень: По вкраїнському звичаю.
В мене вдача щира й мила
І відвага духу й тіла.
І душа моя здорова –
Українська в мене мова.
Учень: А скажи, де край твій рідний?
Учень: Там , де неба круг погідний,
Там, де сонце сяє ясне
На вкраїнські діти красні.
Де лани, степи безкраї,
Де орел буйний літає,
Де Карпат вершини високі,
Де потоків дна глибокі,
Де Дністер і хвилі Прута,
Де Дніпро – Старий Славута,
Де високі могили,
Що вних голови зложили
Мої предки в лютім бою
За Вкраїну любу свою.
Учень: Як поможеш своєму люду?
Учень : Пильно все учити буду,
Щоб свої мене любили,
А чужі щоби цінили,
Щоб про мій народ питати
І Вкраїну шанувати.
Ведуча 2: Ось бачите, діти, яка багата і чудова українська мова.
Вона ,мов кринична вода, яку черпаєш, а їй немає ні кінця , ні краю.
Тож розпочнемо нашу конкурсну програму. Вітаємо оплесками
команди.
Конкурсна розминка.
1 конкурс « Розминка».
Ведучий по черзі ставить запитання кожній команді.
Оцінюються швидкість і точність відповіді.
- скажи іменники, що вживаються тільки у множині:
Канікули, горіхи, дріжджі, зими, гнізда, шахи, шашки,
чайки, морози, ножиці, тополі,сани , зірниці, ковзани,
споруди, береги.
- Постав слова у формі звернення.
Друг, Галя, сусідка, Тетяна Василівна.
- Яка частина мови називає
предмет?
- Яка частина мови називає дію предмета?
- Як називаються слова, близькі за значенням?
- До якої частини мови належать слова «малювати», «бігати»?
- До якої частини мови належать слова «вона», «ти»?
- За яким словником перевіряють написання слів?
2 конкурс «Світ казок».
Відгадати героїв казок та мультфільмів.
- Мав солом’яний бичок
В нашій казочці …(бичок).
- Не просив би у тата човник і весельце,
Не потрапив би до відьми.(Івасик-Телесик)
- Зліший він усіх людей –
Це казковий …(Бармалей).
- Пазуристий він ,гривастий, в казках діє африканських.
Рявкне – ох і лютий рев..
Відгадали? Та, це …(Лев).
- Богатир він, побиван
Хлопець на ім’я …(Іван).
- Тільки сядеш на пеньок відпочити трохи
І зітхнеш. Аж тут побачиш старенького…(Оха).
3 конкурс «Поетичний».
Командам необхідно скласти вірш за римами про мові.
Слова для складання віршів:
1-а команда 2-а команда
…малина …. чарівниця
…пташиних ... таємниці
… дзвенять … простягла
... дня …принесла
4 конкурс «Диктор».
Представники кожної команди мають проказати скоромовки.
Члени якої команди краще їх проговорять ,та
команда і переможе в цьому конкурсі.
1 – команда: 2 – команда:
Ходить квочка Летів горобчик
Коло кілочка, Сів на стовпчик, Водить діток Прибіг хлопчик -
Коло квіток. Утік горобчик.
Хитру сороку Сів шпак на шпаківню
Спіймала морока. Заспівав шпак півню:
А на сорок сорок – - Ти не вмієш так,як я.
Сорок морок. Так як ти , не вмію я.
Рано – вранці в середу Зайчик зілля з’їв у Зіни,
Пригнав Прокіп череду. Захотів заїсти сіном.
А корови в череді Зіна зойкнула у сінях:
Рябі, чорні та руді. - Де узяти зайцю сіна?
(Нагородження команд солодкими призами.)
Ведуча 1: Вітаємо бурхливими оплесками команди!
Сьогодні ви гідно боролися.
Ведуча 2 : Дякуємо вашим вболівальникам,
які підтримували учасників. Любі діти, шановні батьки, гості!
Добігає кінця наше свято. Ми були б дуже раді й щасливі,
якби від сьогоднішнього свята наші діти залишили у своєму
серці хоча б одну краплину любові до рідної мови.
(Виконання учням пісні «Немає України без калини»
Муз. М. Веумедері, сл.Г.Клок)
( Презентація :«Історія нашої мови»)
мова – наш скарб ,без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава. Розширювати знання про красу і багатство української мови. Ознайомити дітей з
українськими обрядами і звичаями. Пробудити почуття національної гідності.
Виховувати любов до рідної мови, рідного краю,
його традицій, почуття
поваги до всього свого, українського,
бажання розмовляти рідною мовою.
малюнки герба , прапора України, портрет Т.Г. Шевченка, плакати
« Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема»,
презентація «Історія нашої мови».
костюмах з хлібом і сіллю на вишитому рушникові).
до нашої господи хліб та сіль, на слово щире, на бесіду
мудру, на свято української мови.
з оселі , де ви вперше побачили світ,з мови, якою
розмовляють ваші батьки, з подвір’я, по якому ви бігали,
з села чи міста, з України, де ви народилися.
А Україна - це наша Батьківщина. У нашій світлиці
сьогодні тепло і світло, тож давайте поговоримо
про нашу рідну мову.
Це свято вшановує вся наша держава. Сьогодні ми зібрались,
щоб вшанувати нашу рідну мову,
бо вона – життя духовного
основа.
гарячими серцями: Л.Українкою, М.Рильським, П.Тичиною,
В.Симоненком, Т.Шевченком, І.Фран –ком та багатьма іншими
митцями. Вони всі прагнули, щоб мова огорнула всю Україну.
мову та проведемо свято,приурочене до Дня української мови та писемності.
друге місце посідає англійська мова, третє – російська,
а далі – мова хінді (Індія) та Іспанська. Українська мова
посідає почесне 14 місце, оскільки нею говорять близько
50 мільйонів людей.
але ніхто не заперечувати - ме, що українська мова за
милозвучністю і співучі стю – одна з найкращих.
Хто з вас не був в українській хаті? Кругом вишивки,
скатертини, серветки і рушники.
Вона ,мов кринична вода, яку черпаєш, а їй немає ні кінця , ні краю.
Тож розпочнемо нашу конкурсну програму. Вітаємо оплесками
команди.
1 конкурс « Розминка».
Ведучий по черзі ставить запитання кожній команді.
Оцінюються швидкість і точність відповіді.
- скажи іменники, що вживаються тільки у множині:
чайки, морози, ножиці, тополі,сани , зірниці, ковзани,
споруди, береги.
- Постав слова у формі звернення.
- Яка частина мови називає
предмет?
- Яка частина мови називає дію предмета?
- Як називаються слова, близькі за значенням?
- До якої частини мови належать слова «малювати», «бігати»?
- До якої частини мови належать слова «вона», «ти»?
- За яким словником перевіряють написання слів?
2 конкурс «Світ казок».
Відгадати героїв казок та мультфільмів.
- Мав солом’яний бичок
- Не просив би у тата човник і весельце,
- Зліший він усіх людей –
- Пазуристий він ,гривастий, в казках діє африканських.
- Богатир він, побиван
- Тільки сядеш на пеньок відпочити трохи
3 конкурс «Поетичний».
…пташиних ... таємниці
… дзвенять … простягла
Представники кожної команди мають проказати скоромовки.
Члени якої команди краще їх проговорять ,та
команда і переможе в цьому конкурсі.
1 – команда: 2 – команда:
Ходить квочка Летів горобчик
Коло квіток. Утік горобчик.
Хитру сороку Сів шпак на шпаківню
Рано – вранці в середу Зайчик зілля з’їв у Зіни,
(Нагородження команд солодкими призами.)
Сьогодні ви гідно боролися.
які підтримували учасників. Любі діти, шановні батьки, гості!
Добігає кінця наше свято. Ми були б дуже раді й щасливі,
якби від сьогоднішнього свята наші діти залишили у своєму
серці хоча б одну краплину любові до рідної мови.
(Виконання учням пісні «Немає України без калини»
Муз. М. Веумедері, сл.Г.Клок)
( Презентація :«Історія нашої мови»)
Немає коментарів:
Дописати коментар